Att skriva ett blogginlägg känns så fruktansvärt ytligt just nu, egentligen hade jag tänkt skriva om min Fredagskväll som spenderades på Maxi.. Ensam, lyxigt eller hur? Men allt känns så oväsentligt och onödigt när man vet vad som pågår runt om i världen just nu.. Mitt hjärta går sönder. Men jag kan inte låta bli att undra, vem hjälper dem som är kvar i Syrien? Någon som är insatt, i såfall får ni gärna berätta. För kan det vara så att de som har det lite bättre ställt, är de som har "möjlighet" att fly, att betala smugglare eller så. Vad händer med de som inte har den möjligheten..? Får dem hjälp?
 
.. Samtidigt känns det som att det är läge att nyheterna visar att hjälpen når fram, att t ex dem som sitter på tågstationer osv får vatten och mat. För gör den det..? Når hjälpen fram?.. Den borde ha gjort det nu, eller typ för längesedan.
 
Många frågor.
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback