.. Nu är jag här igen! Det har varit full rulle med sjuka barn. Som sagt, vi var hos vårdcentralen i Måndags, de bad oss avvakta ett dygn ifall inte febern steg, eller om Elias blev hängig.. Då skulle vi åka in akut. Vilket vi fick göra på kvällen samma dag för att febern bara steg. Vi fick vård supeeeersnabbt och fick träffa läkaren inom en timma. Han konstaterade på ett par minuter att Elias hade öroninflammation, en kraftig sådan som antagligen gör väääääldigt ont. Vi har fått pencilin och han ska äta febernedsättande, och smärtstillande. Vår lille kille! Hur länge har han haft ont egentligen innan det blev såhär illa? Man ska fasiken alltid lita på sin magkänsla, då jag sökt vård för detta två gånger. Samma dag som läkaren på östra kunde se detta? Och när han skulle vaccineras för ett par veckor sedan, minns även att jag skrev om det här.. Att jag misstänkte öroninflamtion. 

Konstigt de där! Men de här hade vi kanske kunnat slippa? Ubersjuka barn vid deras första jul :( 



Kommentarer
Jessica Johnsen

Krya på er! Hoppas de går över snabbt nu när han fått penicillin. God jul! 🎅🏻🎄


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback