Lite bilder ifrån vår promenad tidigare idag, en höstpromenad i nya mössor ♥
 
Idag känner jag mig som en ny människa i både kropp och knopp, den här influensaliknande smärtan som jag haft i kroppen är borta och jag har haft en fin dag. Det hela började nog egentligen med att jag fick sova ett par timmar extra, då vi fortfarande matar på nätterna (och detta ggr två barn) så blir det kanske 2 timmars sömn åt gången, och så har vi en pojk.. Som jag nämnt tidigare, gärna vill gå upp 04.59. Och denna Mamman har försökt lura honom många ggr, och lyckats få han att somna om, men ca 20 minuter är han om möjligt ännu surare, hehe. Hur som helst så hade Elias och Vlatko smygit upp och jag och Elina sov vidare till nästan 9, sådan lyx! Och tänk vad lite sammanhängande sömn kan göra för humöret alltså. Men ni som följer mig på instagram vet att vi inte kom ur pyjamasen förän under eftermiddagen ändå, men vad gör det.
 
På tal om nätter, det kan bli ganska snurrigt här hemma ibland.. Med ett barn, två barn.. eller vänta..har man tre barn?.. För så känns det ibland, som att man liksom har glömt ett barn att kolla till eller mata. Men under nätterna så försöker jag anteckna vem och när man matade sist, för att det har hänt att man går upp med samma barn som faktiskt matades typ 45 minuter tidigare, för att man liksom tror att det är en helt annan dag.. Och mig o Vlatko ska vi inte ens prata om, vi talar inte ens samma språk på nätterna när vi kommunicerar. Tur att det är glömt till dagen efter .. : ) ♥  De veckor som Vlatko jobbar dag så tar jag barnen själv på nätterna, för att jag själv hade inte fungerat  om jag hade ett jobb att gå till och med den lilla sömnen som vi får. Men övriga dagar och nätter hjälps vi åt lika mycket. Och än så länge så har vi fått till det rätt bra, ibland ger jag mig ut på en promenad med de båda bara för att Vlatko ska få andas lite, och han smyger upp på morgonen med dem när han känner att han har lite extra energi att ge. Jag tror att det är så man måste göra för att få det att funka, att tänka på den andra när man faktiskt har lite mer ork, och ta hela lasset själv ett tag.. för att de får man tillbaks när de väl behövs... 
 
På tal om sömn, nu ska jag sova. God natt
 
Ps. Hur gör ni?.. Både ni med ett barn, två barn..syskon?  Tvillingar till och med kanske?
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback