Elina tillsammans med sin kusin Leah ♥
 
Jag har alltid tyckt att Elina kan vara lite lik Leah från när hon var liten, och nu är de fler som har sagt det så det stämmer nog. Alltså söt som socker! : )
 
Jag har precis lagt knoddarna för natten, relativt tidigt idag men de var så gnälliga så det var ingen idé att endast sova middag vid denna tiden. Än så länge så går det väldigt bra att lägga dem, oftast är det att bara att lägga ner dem, släcka ner.. Säga god natt och sätta på white noise (som vi använt oss utav sedan de var små) Jo de ska hålla ett hårt grepp om sina snuttedinglisar också såklart. Vi ger dem inte napp vid läggdags, och gör vi de så tar vi ut dem när de somnat.. Annars får man gå upp stup i kvarten och leta nappar i mörkret och stoppa in, inte en chans.
 
Som ni kanske märkt så har inte jag varit alltför "personlig" när de gäller barnen här i bloggen, visst det har visats massor med bilder men jag har liksom inte skrivit så utförligt kring deras rutiner eller utveckling, och det är faktiskt för att jag tycker att föräldrarskapet verkar vara så pressat, det ska tyckas så mycket.. Det ska sägas så mycket och man vill liksom inte göra fel, t ex .. för ett par veckor sedan testades mitt mammahjärta, Elias hade fått en pyttepytteliten fästing på magen, hallå eller.. Jag har inte haft en fästing under hela mitt liv och han får en på 2 månader? Och jag tänkte såklart skriva om det, men så var det en liiiten känsla inuti mig som sa "nej Linda, någon kommer att döma dig, någon kommer att tycka något." Varför ska det behöva vara så? Varför är man så himla rädd för vad någon annan tycker om en som förälder? .. Men man hör ju om dessa FB-grupper som finns, som mestadels går ut på att snacka skit om andra mammor, helt galet tycker jag. Så det är väl undermedvetet där man är rädd för att hamna.
 
Hur som helst, jag ligger fortfarande inne med en hosta från helvetet.. Häromnatten, strax efter jag skrev ett blogginlägg om min manliga förkylning faktiskt, så vaknar jag av att jag kräks rakt ut i sängen, så himla otäckt och jag fick tagit mig på toan, och där blev jag strandad ett tag. Jag trodde nästan att jag hade blivit magsjuk, men förmodligen så var de hostan som gjorde det, jag hostade tills jag kräktes alltså, blä. Tur att inte barnen sover i våran säng.
 
 
Nu är frågan, ska man kanske också gå och lägga sig? Det blir ju inte många timmars sömn här.. Eller ska man vika tvätt? Svårt val : ) ♥ Godnatt!
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Anonym

Ja gå och lägg dig! Tvätten är kvar i morgon...

Josefine Danielsson

Vet du vad jag tycker Linda? Att du skall strunta fullkomligt i vad andra skulle tycka och tänka om hur du och Vlatko har hand om era barn. Och givetvis är det lättare sagt än gjort men jag är helt övertygad om att ni vet bäst vad som är bäst för era barn! Ni är ju deras föräldrar och spenderar dygnets alla timmar med dessa två små underbara människorna. Om någon skulle kritisera dittan och dattan så är det ju helt obefogat för dom kan ju absolut inte ha en aning om vad dom pratar om. Och jag menar så länge ni längtat efter barn, drömt om barn och föreställt er att få bli föräldrar. Ni måste ju ändå ha hunnit tänka mer kring detta än dom flesta. Så vem är jag, han eller hon att kritisera er? Låt inte er fantastiska tid med era fantastiska barn hindras p.g.a en rädsla över vad andra tycker. För folk kan tycka vad dom vill och folk kommer alltid att tycka vad dom vill. Men det behöver inte spela någon roll, för ni är det bästa för era barn. Det är jag helt övertygad om och det kan ingen ta ifrån er.
Jag är så glad åter igen för eran skull och det är så roligt att få vara med på er resa! Tack för du delar med dig! Heja er!! Fina underbara Linda! ❤️❤️


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback