Kanske låter lite klyschigt men hur fort blev barnen fyra månader och små individer som skrattar och latjar? Här var de så pyttepyttesmå, och internationella världsprematurdagen fick mig att titta tillbaka ett par månader i arkivet. Våra föddes inte prematura, då de räknas som klara i V37+3 som våra kom i ..Men herregud så små dem var. Jag insåg nog aldrig hur små dem var just då. 

Vården är helt fantastisk idag vad de gäller små barn som föds för tidigt, all eloge till dem som kämpar för dessa små liv och till de fantastiska föräldrar som går igenom denna resa. 

En vecka på neonatal tog på våra krafter, att inte få dela rum med barnen.. Att någon annan såg efter dem de första dagarna, det var tufft. Men mycket handlar om inställning och jag hade ställt in mig på tre veckor och föda alldeles för tidigt. Jag är tacksam varenda eviga dag för våra friska barn och tänker hur ofta på hur rädd jag var för att föda dem för tidigt. Har jag chansen och möjligheten att bli gravid igen, då ska jag njuta liiite mer. 

Nu spelas det upp så mysiga återblickar att jag bara måste lägga mig och titta på dem en stund... ❤️
 
Kommentarer
Mamma bläckfisk
http://mammablackfisk.blogg.se

Men åh så fina! Jag har trillingar, också efter IVF (så kan det tydligen också gå). De föddes i vecka 36+0 med planerat kejsarsnitt. De har en storebror också som också blev till genom IVF. Jag är så oändligt tacksam för att IVF finns och att vi efter många års kämpande har vår fina barn (även om de blev lite fler än vad som var tänkt). Förhållandet mellan mig och pappan höll dock inte och vi är numera skilda. IVF resan bidrog nog tyvärr till att ta kål på vår relation men eftersom relationen inte överlevde det så hade den nog inte hållit på sikt i alla fall.

Svar: Tack! ♥ Oj, trillingar vad härligt! : ) Och vad kul att höra att ni fått barn genom två lyckade IVF, man kan ju hoppas att kroppen sköter det naturligt nu, men man vet ju aldrig. Och då är det bra att hjälpen finns : )
Det sliter verkligen hårt på en relation, denna resa Och att få barn med för den delen.. Så bra kämpat ändå!!!
lindsey.blogg.se

namme.blogg.se
http://namme.blogg.se/

Va härlig att ni äntligen fått ett barn:-) jag läste din intervju och det måste kännas härligt nu:-) jag är väldigt glad för er skull! Kolla gärna in min blogg namme.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback