Trots blandade känslor gällande förlossningen så är jag ganska redo nu, V.38 nu (37+3). Det är de vi önskat hela tiden, att de ska stanna inne såhär länge och jag känner mig så tacksam och lugn över det : ) Vi har varit livrädda.  Men nu är de färdigbakade, och i t ex i Stockholmslän så går man inte längre med en tvillinggraviditet, än just V.38 .. Samma gäller Malmö tror jag. Men här i Västragötaland  så är det 40 veckor som gäller. Jag mår inte primaballerina längre och min kropp börjar ta stryk, så snaaart är de välkomna! Ska bara ställa in mig mentalt på en förlossning med : ) 

De senaste två veckorna har jag fått helt galna bristningar på magen, jag trodde faktiskt jag skulle klara mig, men icke! De kliar och spänner något så fruktansvärt och jag funderar på att tejpa magen, då det känns som att dem ska gå sönder. Bristningarna är inte alls som på låren eller rumpan, utan detta är mer som brännsår som brinner. Jag smörjer kanske  5 ggr per natt för att kunna sova. Någon som haft något liknande och har något tips på kräm eller husmorstips för att lindra klådan? .. Funderar på typ aftersun? 

❤️
Kommentarer
Jessica Johnsen

Alltså Linda, snart är de här!! Efter denna långa resa ni gjort. Tänk att ni snart har två små fantastiska bebisar hos er. Förlossningen kommer du fixa galant! Kram ♡


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback