Hallå! Nu ger jag mig på det här blogginlägget för fjärde gången! .. Och blir det inte av nu så får det vara. 

Vi har varit fria från läkarbesök både igår och idag så vi har shoppat.. Hälsat på Tinas syster med familj, Vlatkos faster och bara varit. Jag älskar detta landet, denna stad.. Jag gillar vad den gör med mig, jag ser sidor hos mig själv som jag knappt visste fanns. Men samtidigt är den förknippad med smärta och oro. 

Hade vi varit i Sverige så hade jag definitivt analyserat min kropp hela dagarna och lyssnat på alla möjliga symptom kring detta. Men här går det bra, allt är så enkelt och det är liksom ingen big deal. 

Min kropp är upp och ned nu, 7 dagar av sprutor. Men jag tycker att det går bra.. Jag har varit svullen sedan dag 3, men allt är positivt än så länge. Allt är i fas! 

Jag har fått en del frågor kring vad jag gör här, och jag förstår att det är svårt att förstå när man själv inte är i karusellen men jag ska inte göra någon operation vid denna resa utan endast förhoppningsvis provrörsbefruktning. 

Jag tar nu sprutor varje dag i magen, två doser för att producera fina och mogna ägg. Och en spruta för att stoppa att en ägglossning sker. När äggen är mogna så plockas de ut och befruktas på utsidan. Men här emellan kan allting ske, så en sak i taget och en dag i taget.

Imorgon ska vi på ultraljud och jag hoppas att utplocket är nära : ) 

❤️


 
Kommentarer
Ann-kristin Norberg

Håller tummarna att allt går bra imorgon. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback