Idag låg denna fina inbjudan i brevlådan, småpluttarna börjar bli stora.. ♥
 

Nyss hemkommen från en trevlig promenad, det blev ett låååångt stopp på lekplatsen dock ( Leah var med )
 
Hon gav sig även på ett försök att cykla utan stödhjul och jag var nog tusen ggr mer nervös än vad hon var, liiite mesig faster. 
 
Igår såg vi en film som hette Disconnected som jag tyckte var väldigt bra, men annorlunda. Hade jag fått bestämma så hade jag visat den för varenda unge från årskurs 6 och uppåt typ, den handlade lite om internets baksidor och om en kille som blev uthängd i skolan fastän det hela började med ett påhittat facebook konto och ett prank. Den kanske hade varit lite otrevlig för ett barn att se på, men verkligen nyttigt i slutändan tror jag. Att liksom ett sådant "oskyldigt" skämt kan förstöra någon annans liv, och det är i just den verkligheten vi lever i nu. Och alla dessa som väljer att gömma sig samt leva genom sina dataskärmar blir allt vanligare. Nog om detta, se den : )
 
Later... ♥
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback