Detta ljuvliga och otroligt enkla recept hittade jag hos Starwoman , det var verkligen värt att slänga ihop såhär sent på kvällen, jag menar.. istället för den där marsipangrisen ; )
 
Nästa gång tänker jag nog ha lite mindre vätska och kanske fylla ut smaken med lite färsk pepparrot och kanske en vitlöksklyfta? Jag använde mig av citronpeppar istället för svartpeppar, som jag tycker passar bättre till skaldjur.  
 

KRÄFTPASTA MED PEPPARROT!

.

Ingredienser - 4 portioner:

Pasta till 4 personer
125 g färskost med pepparrotssmak
salt och peppar
2 burk skalade kräftstjärtar (à 360 g)
dill
parmesanost
bröd

.

Gör så här:

Koka pasta enligt förpackningens anvisning. Häll av vattnet men spara lite. Lägg tillbaka pastan och rör ner färskost med pepparrotssmak och låt den smälta ner. Krydda med salt och peppar. Vänd ner skalade kräftstjärtar och dill. Toppa med riven parmesanost, dill och färskt bröd.

 

 

Kommentarer
Esmeralda
http://getfitandhealthy.blogg.se/

Mums vad gott :)

Petra

De lät gott... får vi prova.

Linda
http://lindsey.blogg.se

Det VAR jättegott Petra! ❤️


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback