Vilken middag det blev idag! Köttfärsbiffar dränkta i parmesan. 

Jag går nästan aldrig efter mått när jag lagar mat, utan på känsla och smak endast. 

Receptet kommer här (utan mått) :
Blanda köttfärs tillsammans med tomatpuré, lite kalvfond och ett par vitlöksklyftor. Jag hade även i en halv påse parmesanost! .. Salt och peppar såklart ! 

Blanda grädde tillsammans med cremefraiche , hur mycket du är ska göra så ta ca dubbelt så mycket cremefraiche som grädde. 

Stek biffarna i smör , låt de ha ganska hård stekyta på ena sida. Vänd dem inte! Häll på blandningen av grädde.. Låt de puttra i ca 10 min sen vänd på biffarna i såsen och låt puttra 10 min till. 

Voilà ! 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback