Precis så. Ibland, ofta så känner man sig otillräcklig. Varken tid, ork eller psyke orkar med! Jag längtar så efter sommar, varma strålar.. Att vakna utav solens ljus, sena kvällar och frisk luft. 
 
Igår kväll låg jag och grubbla på allt man "borde" göra och inte, lite komiskt. 
 
Min tandläkare tycker att jag borde använda tandtråd ca 2 ggr om dagen, göra övningar med mun och hela ansiktet för min käkes skull, använda bettskena, inte dricka kaffe. 
 
Hudterapeuten tycker att jag ska gå igenom alla steg i rengöringen av huden med dermalogica varje dag, vilket jag förövrigt älskar och prioriterar. Ett par exfoliant i veckan med.. 
 
Nageljen tycker att jag ska smörja mina naglar två ggr om dagen. 
 
Charlotta tycker att jag borde kolla på paradise hotell, så att vi har något att prata om. 
 
Min sambo tycker att jag ska laga mat, städa, tvätta, baka, vara en rolig tjej. 
 
Mitt arbete och min arbetsmoral tycker att jag ska ta med mig arbetet hem och ligga sömnlös. 
 
Och mitt samvete vill hitta på mer med mina vänner, göra plankan, ta hand om alla mina brorsbarn med roliga aktiviteter varje dag. Vara en snäll och god svärdotter och hälsa på min far i Spanien. Gah! 
 
Min tid räcker inte till, idag börjar jag göra listor .. Dag för dag. 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback