D
 
 
 
 
Jag, något taggad . På färjan från Helsingborg - Helsingör


Efter första dagen i bil , checkade vi in på hotell i tyskland. Jag körde bil för första gången på Autobahn och sov skönt den natten, vi käkade hotellfrulle innan vi rullade vidare.
 
 
I Tyskland , däcket pajade på motorvägen. Det var en upplevelse kan jag lova. Tyskar kan verkligen iiiinte engelska. Men ett par timmar senare rullade vi iväg igen.. Med nytt däck. 

 
Vackra Österrike , kunde inte få en bild på hur vackert det faktiskt var. 
 
 
Något trötta checkade vi in på ett jättefint hotell i Slovenien, vi tog ett glas vin på uteserveringen och blev sådär mysiga som man kan bli efter endast ett glas vin när man fått för lite sömn. Och oj vad spända vi var inför vår resa. 
 
 
 Oväder i Serbien , galet hur det regnade! 
 
 Här hoppar det lite i bilder, här har vi varit i Makedonien i ett par veckor och ger oss ut på roadtrip. 
 
Vlatko träffar sin farbror efter 13 år och jag drack för mycket öl. 

 


 
 Åh så gott! Som ni ser på följande bilder så gick jag upp ett par kilo under denna resa. 
 
 
 
Mer glass!!! 
 
 
 
Vad passade bättre denna resa än att köpa nya ringar och få en nystart. 
 
 
 
 
 
Hos tandläkaren haha! Satte in ett tandsmycke : )
 
 
På roadtrip hos vlatkos faster, ser ni utsikten? Helt fantastisk. Här stannade vi en natt, grillade.. Såg skorpioner och dagen efter badade vi i det fantastiska vatten ni ser bakom. 
 
 
Vi varvade dagarna med läkarbesök och här är mina röntgen bilder, jag hade velat visa er bilder på sjukhuset och "visa" er hur proffsiga de var men det var inget som jag tänkte på där..

 
En heldag, vi vuxna .. Vi tog liften upp och njöt av utsikten över hela skopje! 

Vårat husdjur 
 
Min kämpe före sin operation, en väldigt oväntad operation som gick väldigt bra. 
 
Selfie från vlatkos sjukhusrum , egen tandborste och fin dusch. Inte riktigt som här hemma..
 
 
 Tillbaka till roadtripen, grillade på kvällen och det var fortfarande varmt ute. 


 
Det känns som att jag glömt berätta och visa så mycket från Makedonien, allt från vår resa dit och hur vi hade det där. Ovan är usla mobilbilder, men det spelar ingen roll för det är budskapet som ska nå fram. Vi hade lätt världens bästa sommar och vi blev testade som par på alla sätt och vis. Vi slog inte ihjäl varandra efter tre dagar i en bil, då borde vi väl klara allt?
 
Vlatko opererade sig för första gången i sitt liv, i ett annat land. Jag fick besked och fick veta vad det var för "fel" på mig. Men det var inte allt, vi hade så jäkla roligt mellan sjukhusbesöken att det verkligen inte gjorde något att ta något sådant allvarligt på semestern. 
 
Jag saknar den känslan jag hade där, som jag fick efter ett par veckor. Lugn i hjärta och själ. ♥
 
Om allt går som det ska så åker vi denna sommaren med, fast med syftet IVF. Vi får se ifall jag behöver göra ett återbesök efter min operation innan vi sätter igång, i såfall flyger jag ner innan. 
 
Det känns så naturligt och självklart att vi ska göra ivf där, har inte ens funderat på om vi ska fortsätta i Sverige, för de har verkligen ingenting att komma med när det gäller läkarvård inom detta. Så besviken..
 
Ett år sedan sista IVF nu, tiden går fort.. när man har roligt?
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback