Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så är vi långt ifrån säkra, och anledningen till att vi gått ut med detta innan V.12 (då missfallsrisken minskar) är för att vi har varit öppna med detta IVF-försök och det hade bara varit konstigt om vi höll detta hemligt, alternativt att vi hade sagt att vi misslyckats, men det hade bara känts fel.. För vi vet hur många det är som följer oss, hejar på oss och håller tummarna, både här och i de verkliga livet! Vi har fått ett sådant enormt stöd, så det kändes inte mer än rätt att få dela vår glädje tillsammans med er som stöttat oss ♥
 
Men vi finner oss i en riskzon (i och med IVF-försök) och även på samma sätt som de gör i en tidig graviditet normalt. Så vi ropar inte hej ännu, men försöker njuta av varje dag som faktiskt går som den ska. Men jag vill att medveten ska finnas även hos er, att detta är inte alls något som är säkert ännu, så ifall vi inte alltid hurrar tillsammans med er så är det för att vi måste vara lite realistiska med : )
 
 
 
Idag är jag dock lite förvirrad. Har varit på ultraljud för att se till så att hinnsäcken/säckarna sitter på de stället de ska och inte fäst i äggstock eller annat (utomkvedshavandeskap) vi såg två hinnsäckar på 1 cm, och de satt där de skulle. Alltså har båda äggen fäst! : ) MEN vi kunde inte så några embryon/foster i hinnsäckarna, antingen är de för tidigt eller så har de dragit sig tillbaka. Vi hoppas på de förstnämnda och håller hoppet uppe tills motsatsen bevisas, men att vara ovetande gör mig smått galen emellanåt likaså all väntetid.. Och jag har insett att tålamod och Linda INTE går ihop.
 
 
 
Kommentarer
Anonym

Hej! Jag hittade din blogg genom att jag googlade Ivf Makedonien . Jag är en tjej som också har pco och funderar på ivf i Makedonien pga att min sambo är därifrån . Jag skulle vilja fråga dig ett par saker om det är okej? Är jättetacksam för svar. Hur kom ni i kontakt med klinik? Vad kostar en ivf där ? Vi har gjort en innan och betalat 32 000 i Sverige . Hur lönge behövde man vara där nere under processen? Sprutorna osv tog du dem när du var där nere? Pris på dem? Är jättetacksam om du vill svara mig på [email protected]
Stort grattis till graviditeten !!!

Svar: Hej Linda ! Jag har svarat på dina frågor till din mail : ) ❤️
lindsey.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback