Satt och kollade igenom lite bilder från tidigare i år, och det är kul när man själv märker hur man utvecklas. Jag försöker förbättra mig till varje gång, vara bra förberedd.. Ha en plan och en vision. Jag är min värsta kritiker, men så är det väl alltid, och Vlatko.. Han är svår att imponera på. Så den dagen jag imponerar på honom, då vet jag att jag har tagit en väldigt bra bild. Men det är det som får mig att sträva efter det bästa hela tiden, vilket är såå kul! ♥
 
 
Jag "gick" en webbkurs för ett tag sedan gällande fotografering och där det var lite tips och tricks som var viktiga att tänka på, dessa har jag burit med mig vid vartenda fototillfälle och i och med att jag gör "hemma hos" fotograferingar och inte har en studio så blir det verkligen något nytt varje gång och jag får chansen att utvecklas ännu mer för att jag tar mig an nya utmaningar. Nu säger jag inte att studiofotograferingar är lätt, men det är under lite andra förutsättningar och omständigheter. 
 
Något annat som fick mig att tänka till under denna kurs var hur man är som person mot "kunder" och hur man faktiskt beter sig under de privata timmarna, när man ger sig ut och försöker skapa sig en titel, en erfarenhet , ett rykte, en hobby som faktiskt handlar om kontakt med andra människor och då är ens beteende i t ex kön i affären, en dans på baren med lite för mycket drinkar det som ens varumärke. Kanske inte alltid.. Men de finns de tillfällen som gör det, ifall du kommer få den här kunden eller inte. Och det tror jag är otroligt viktigt att tänka på när man ger sig ut på den marknaden...
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback