Hej! Jag har "underhållt" er med gamla bilder och har i verkliga livet försökt hinna ikapp livet.
Jag har inte velat skriva något för att när man skriver, eller pratar om det så blir det helt plötsligt verkligt och det är svårt att sätta ord på sådant här. 
 
Egentligen kommer det inte som en chock, utan nu i efterhand så var det väl bara en tidsfråga, jag är sjukskriven och på bättringsvägen, jag har aldrig tidigare i mitt liv mått dåligt psykiskt och det har varit väldigt läskigt. Idag mår jag bra, imorgon kan jag må dåligt.
Fast nu är det fler bra dagar än sämre så jag känner att det går framåt.
Jag har tagit mig i kragen och bestämt mig för att faktiskt gå och prata med någon varje vecka, och de hade behövt även om detta inte hade hänt. 
 
Och ännu en gång har sjukvården misslyckats i sin uppmärksamhet (som jag oftast pratar gott om) min TSH ligger alldeles för högt och för någon som försöker få barn (vilket står tydligt i min journal) är detta inte alls bra, nu senast låg jag på 6,8 och jag ska ligga under 1 just nu, vilket också kan vara en stor faktor i varför jag mår som jag mår. Så nu ska alltså detta värdet ner innan nästa IVF och skönt att någon uppmärksammade det iaf. Enligt läkaren jag pratat med har detta stor betydelse när man försöker få barn, om ett ägg fäster eller inte osv.
 
Och som inte det skulle vara nog så damp det ner ett brev i brevlådan igår med överskriften "Du har cellförändringar" jag vet att det inte behöver vara något allvarligt och att det är mycket vanligt, men det blir liksom ännu en grej som läggs till, vilket man inte alltid orkar ta.
 
Jag blickar framåt, en dag i taget och är så pepp för den här sommaren.. Min magkänsla säger att det är vår sommar nu ♥
 
Jag vet att detta blev väldigt privat, men som jag skrivit innan. Detta kanske kan hjälpa någon annan? Och då är det värt varenda ord från mig. 
 
 
Kommentarer
Emelie

Finaste du!!
Du är så galet stark gumman, och som du kämpar så måste verkligen lyckan komma snart.. Det är du mer än värd!
Jag tänker på dej, och håller alla mina fingrar för att det blir er sommar!!
Ta hand om dej nu, och stå på dig...
Stor kram!!

Victoria

Jag tycker det är oerhört starkt av dig att skriva precis som läget är för dig nu. Jag blir så förbannad för er skull när dt brister i vården på dt sättet.. Hela ens liv blir ju drabbat och ibland blir dt bara för mkt som dessvärre gör att sjukskrivning står runt hörnet.. Jag tycker du gör helt rätt i att tala med ngn (borde göra dt sj) och tar hand om dig! Stort lycka till! Denna sommaren SKA bli bra :)

Linda
http://www.lindsey.blogg.se

Tack Emelie, dina ord värmer mer än vad du anar! ♥

Hoppas ni mår bra alla 4!
Puss o kram!

Linda
http://www.lindsey.blogg.se

Det tog ca 3 veckor för mig att skriva det inlägget, så det var inte det lättaste.
Helt plötsligt så känner man sig misslyckad när man faktiskt inte orkade ta sig igenom allt som man byggt upp för att faktiskt ta sig igenom varje dag, flummigt men jag tror du förstår : )

Jag tycker absolut att du ska gå och prata med någon, och tycker det är konstigt att de inte erbjuder det i samband med ivf faktiskt.

Hur ligger ni till nu?

KRAM och tack för lyckoönskningarna ♥

Anonym

Förstår PRECIS hur du menar med att man tycker det är jobbigt att man "inte längre kan hantera" sin situation själv men egentligen är dt ju världens naturligaste sak, att gå och prata med en professionell utomstående om det! Även om man har vänner och familj som ställer upp så kan man aldrig riktigt förklara hur det känns och man orkar inte heller tjöta hål i deras huvuden så man bygger hellre upp en fasad av att allt är ok!

Fick fkt hem en remiss igår om bokad tid på Nordic IVF center inom kort :) Känns skönt på ngt sätt, att få gå vidare nu. Jag bestämde mig för, efter riktigt dåligt bemötande och brist på kommunikation med min läkare i Varberg, att gå vidare till nästa steg då vi bara stod och stampade på samma ställe. Så nu hoppas vi sommaren blir riktigt bra för oss alla som längtar efter en liten familjemedlem.

Tycker precis som du, att det är helt galet att man inte blir rekommenderar att gå å tala med ngn, det är en livskris som för många är stort att gå igenom utan att tala med ngn som kan hjälpa en på rätt väg INNAN allt brakar samman :(

Du är oerhört modig som skriver och delar med dig. Jag är tacksam för det <3
Hoppas ni får en fantastisk resa till Makedonien och att året ger er precis dt ni önskar :)

Kram

Victoria

Glömde ju skriva mitt namn på inlägget ovan (du förstår nog att det var från mig dock) :)


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback