Hotellfrukost
 
 
Ledig idag med, känns som att jag inte har varit ledig så här mycket sen jag började på mitt nya jobb. Men jag har verkligen att göra, tar tag i allt det som jag inte hinner annars mao. Rensa, slänga.. städa. Ja ni vet .. Allt det roliga i livet : )
 
Från det ena till det andra, jag blir frustrerad och ledsen när jag hör hur vi föder fram fördomar i vårat land, att från tidig ålder redan skilja barn genom att sätta de i olika fack så som bakrund, religon eller för att någon har ett annorlunda namn. Det gör mig ledsen, vad hände med uppfostran som jag fick, att alla människor är lika mycket värda och sunt förnuft? 
 
Jag har vänner från alla världens håll och kanter, och det har format mig till den personen jag är idag. Jag har lärt mig mycket och kan i många sammanhang dra nytta av den kulturella kunskapen jag har. Det är viktigt! Att kunna se och lyssna utanför sin bubbla, att känna sympati och ödmjukhet för andra. Varför skulle man vilja se någon annans barn missplacerad för att den har ett annorlunda namn eller föräldrar med utländsk bakrund? Kanske till och med mobbat. Pga oss vuxna som inte kan hålla våra åsikter för oss själva! 
 
Och att SD ska få så mycket uppmärksamhet genom media är absurt. Och genom mitt inlägg nu såklart! Men jag kan inte låta bli att förvånas över hur ignoranta människor är och att vi inte förstår att all reklam eller smutskastning är bra reklam. 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback