Jag blir gråhårig, av att bara tänka tanken på allt jag ska/borde/måste göra. Så nu frågar ja er, hur hinner ni? Jag vet att livet på facebook eller genom bloggar inte är det riktiga livet och att ingen är perfekt och har perfekta dagar ALLA dagar, som man kan tro ibland. Men hur hinner ni med allt i det verkliga livet? För mig är det ett pussel och då har jag inte ens en kotte eller två att tänka på. 
 
Ibland vill jag bara trycka på paus och önskar att dagarna var ett par timmar längre.
Och ibland har jag tiden, då har jag verkligen inte orken! 
 
Man ska jobba heltid, vara en perfekt flickvänn, en toppen faster, en svärmorsdröm, en vän (som hinner ses, eller iaf svara på ett sms once in a while) , hålla sig i form, laga goda middagar, göra det man själv tycker om, egentid, städa och ha det där perfekta hemmet man drömmer om.
 
Jag får ett par rynkor här, av att bara tänka på allt! Så berätta för mig. Hur hinner ni?
 
Nu ska jag iallafall vara en någorlunda vän och bli bjuden på nybakat! Ska bara vänta på att golvet ska torka (efter att ha storstädat det dära perfekta hemmet man drömmer om)
 
 
Kommentarer
Camilla L

Vem avgör vad som är perfekt?? Du,jag eller någon annan? Räcker det inte med att bara vara sig själv? Givetvis vill man alltid mer,men då är det ju vi som sätter ribban på vad som är perfekt. Jag tror att din man tycker att du är hans perfekta partner,dina brorsbarn tycker att du är den perfekta fastern och skulle inte byta dig mot någon annan och jag tycker du är en perfekt vän (tror dina andra vänner tycker det med :-)). Skulle dö för att ha samma kroppsform som du. Och ditt hem kan din man städa oxå ;-)
Jag tror alla känner samma sak, samma stress. Men du ska veta att du är grymt bra så ge dig själv en klapp på axeln för allt du faktiskt gör.
Kram på dig fina du

Svar: Du gjorde min dag Camilla!Tack Tack Tack : ) Men hur gör du? Du har ett skinande hem, tre kottar .. ett heltidsjobb och alltid mat på bordet och något "hembakat" när man kommer på besök?
lindsey.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback