Det handlar om att uppskatta varandra, visa de små sakerna i vardagen som är stort för någon annan och förenkla. Att vara glad för någon annans skull och kunna dela den glädjen tillsammans. 
 
Jag vet att man endast skriver när det är perfekt, och det är inte meningen att gnugga det i någons ansikte. Utan mer ett hopp att min man ska kika in här någon dag och få han att förstå vilken fantastisk människa han är.
 
Han är väluppfostrad, snäll, generös och helt underbar!
 
Idag (små ting för andra) när jag kom hem, trött efter ett par timmar i Småland och en heldag på jobbet. Ska krypa ner i soffan med mitt täcke och går och drar i kylskåpsdörren av ren vana påvägen till soffan. Kylen är full och en ledig helg är räddad. Att få komma hem till ett nystädat hem och en full kyl en Fredag efter jobbet. Det är lyx för mig.  Jag uppskattar det så! Man ska aldrig glömma de små sakerna, och heller aldrig ta det man har för givet. Vlatko och jag är jämnställda, han fixar här hemma lika mycket som mig, om inte mer ibland. Det är i och för sig jagsom pyntar det rosa. Men han tvättar och han städar, och det är inte varje dag jag uppskattar att ha den lyxen. För mig är det numera en självklarhet men det är det inte för andra. Men hade det inte varit för att vi uppskattar och berömmer varandra så kanske det inte hade varit så längre..? Då kanske man hade tappar lusten. Så håll hårt i det du har! 
 
För mig är en full kyl och ett nystädat hem AWESOME, men vad är det din pojkvän/flickvän gör för dig? Som kanske är betydelselöst för någon annan.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback