Tumblr_lt3hhnohok1qmvn4wo1_500_large
weit

"Det är med tårade ögon och en varm känsla inombords jag följer den nya serien. Vad fint att det för en gång skull görs en dokumentär som skildrar den ofattbart svåra och långa väg mot ett efterlängtat barn som så många i vårt avlånga land faktiskt tvingas gå. Oftast är det fina förlossningar vi får se på teve, underbart på alla sätt såklart men resan dit är inte alltid så enkel. Ibland känns det som att inget tas så lätt på foten som just detta med barn. Det är ju något man bara får. Nej förresten. Det är något man SKAFFAR! ”Ska inte ni skaffa barn snart då…” är en fråga som ofta ställs, helt utan tanke på att vissa kanske inget hellre vill, men inte kan. Många planerar att de ska få barn om drygt ett år, för att det passar så bra då, eller det med att ha syskon med två år emellan. Ett barn är inget man skaffar, det är något man välsignas med. Det är verkligen det och för att verkligen förstå innebörden av det så måste man nog ha vandrat ett par mil i dessa människors skor, som kämpat och kämpar, som längtar… För det krävs en enorm styrka och ja, vem vet, kanske är jag själv precis i början av den svåra och långa vägen, kanske är det vi som står där om ett par år undrar varför det inte går. Bara för att jag välsignats med ett barn är det inte säkert att jag blir det med två eller åtminstone inte lika ”lätt”. Jag undrar om jag hade orkat så som ni, kanske hade jag det… För vad gör man inte? För att få det där lilla knyttet i sin famn. Vad ni än gör, ge aldrig upp hoppet! ♥"

Väldigt fint skrivet  StinaLee , word! Precis så är det!
Kommentarer
Petra

Hoppas ni blir VÄLSIGNADE med ett litet knyte. Kramar till er.

Linda
http://lindsey.blogg.se/

Tack Petra! Hoppas du mår bra : ) Kramar till er!


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback