Här kommer receptet för Tacopajen jag slängde ihop häromkvällen!

.. För er som är intresserade då och vågar prova mina skillz i köket.

Jag vet själv hur det är när fantasin tryter och man googlar sig tokig på en god middag som MÅSTE gå snabbt!

Gör en pajdeg! Jag gör min utav olivolja, salt, vatten och olja. Endast! Lite av varje tills det blir en bra deg helt enkelt.. Gillar att smaken av olivoljan sätter lite mer smak på pajen tillsammans med de andra ingredienserna. Skicka in pajskalet i ugnen, 200 grader och i ca 10 minuter. Medans pajskalet är i ugnen kan du bryna köttfärs med tacokrydda.

Förbered graneringen, jag använder mig utav champijoner, tomat , Jalapenos och massvis med ost.

Blanda ihop fyllningen, jag använder Paprika & Chili ifrån Arla köket tillsammans med en vanlig creme fraiché och sedan en burk med salsa sås och svepa ihop till en göra.

Ta ut pajskalet och höll i tacofärsen, häll över fyllningen och till sist på med det du vill ha på. Toppa med massa ost! In i ugnen i ca 15 - 20 min på 200 grader.


Och tjoff så var det färdigt, servera med sallad, nachochips och salsa.

Bon apetit !
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback