Jag tycker att det är roligt att dela med mig av min matlagning och hoppas på att jag kan få inspirera er i eran vardag. 

Du behöver:

Kyckling
Kokosmjölk
Salt/peppar
Röd curry
Japansk soya
Nudlar eller ris
Grönsaker ( Wok)
Lime

Fräs ner kyckling i en wok eller stor stekpanna, salta. Lägg i två teskedar rödcurry . Häll i en wok mix eller färska grönsaker.  Låt de puttra i ett par minuter , häll sedan i kokosmjölken och en skvätt soja. Hacka ner lite vitlök eller lök vid önskemål. Pressa lite limeskal över och dra ner lite av skalet. Smaka av och krydda mer om du vill : )

Servera med ris eller nudlar.

Kommentarer
Ejkej

Åh, det ser gott ut!

Och låter gott... Älskar sådana grytor men nu var det länge sedan. Får nog köpa hem en burk kokosmjölk!


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback