Hej från sängen! Efter en vääääldigt kall dag på jobbet har jag precis avnjutit ett varmt bad. Jag var så kall när jag kom hem.. Brrr! Men först blev jag överraskad med tulpaner och smörgåstårta, smörgåstårta är något av det godaste jag vet, och efter att ha varit sugen på det i flera veckor så vart jag lite extra lycklig och tacksam för att mitt sug har uppmärksammats och att det bjöds på en sådan här fin dag. Ikväll har vi bestämt oss för att ha en chips och dipp-dejt i soffan och antagligen kolla på Mello, helt lagom om du frågar mig! 

Jag tycker det är så vackert att vi sprider lite extra kärlek en sådan här dag, men jag kan inte låta bli att bli lite ledsen. Självklart ska kärleken firas varje dag, men som sagt jag blir både ledsen och tom när jag märker vilken stor grej det har blivit, och konsumtionen ska vi inte ens prata om. Jag, som har mitt på det torra.. Har en sambo, en fästman ..blir till och med lite stött när man går igenom instagram och Facebook-flöde idag, för det känns som någon jäkla tävling. Det är ju alltid någon som får finare, bättre och en pampigare alla hjärtans dag! Missförstå mig rätt, men jag tror att detta sårar rätt många, pojkvänn/flickvän/fru/man eller inte, alltid är någon liiite bättre. Och är du singel, då drar man kanske täcket över huvudet redan vid lunch tidigare idag, eller låter bli sociala medier helt. 

Kan vi inte fira kärleken utav att välja våra partners? Fira en valfri person istället, t ex en vän, en bror, en släkting? Uppvakta någon som kanske gjort de där lille extra för dig på senaste och visa din kärlek genom att ge oväntad choklad och blommor. Ens partner firar man ju redan så många dagar tillsammans med? Årsdagar, förlovningsdagar, första kyss-dagen.. Vad vet jag. 

Nästa år ska jag fira en vän! ❤️


Men nu ska jag bläddra igenom mama tidningen som jag fick i lådan igår!

Trevlig kväll! ❤️
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback