var de postade och ivägskickade, våra hemmaknåpade julkort med barnen ♥ Så kul!
 
På tal om det här med julen, idag infann sig julstressen. Meningen med samtalsämnet på Nyhetsmorgon på Tv4 idag var nog att minska stressen kring jul och hur man gör detta bäst. Men sooom det började snurra i hjärnkontoret hos mig, och helt plötsligt så satt jag här, helt tom på känslor egentligen. Har inte känt någon stress tidigare i år alls, att vi ska vara med barnen är ju självklart och det har räckt. Men så svävade tankarna iväg och jag mindes hur julen var för ett par års sedan. Min "före detta" svägerska (hon förblir alltid min svägerska) , hon knåpade ihop julen för oss alla.. Och gud vad vi inte uppskattade det då, men hon la ner ett jäkla jobb och alla var samlade. Nu är alla utspridda och Pappa och Ewa  är i Spanien, de gör en lite låg ändå. Tänk att få fira i ett stort hus, med alla man älskar .. Respektive, exmän, gamla svägerskor och tusen barn! Att även de som var skilda kom med sina nya, och ja.. ni fattar! Det hade varit såååååååå mysigt. (kanske inte i verkligheten, men i tanken) En riktig såndär svenssonsvensson jul. Och att få peta in våra små i detta och stolt få visa upp dem ♥ 
 
Nu blir det inte riktigt så, utan vi firar på hemmaplan med barnen.. Då andra planer sket sig, men det gör ju ingenting egentligen? För de är deras första jul, och de är ju dem vi vill vara med. Men som sagt, ibland svävar tankarna iväg och då behöver jag bara sätta mig ner, andas lite och tänka över vad som är viktigt för oss.. Och räkna upp det som faktiskt betyder något och uppskattas. Och en sak; Vi har barn! Hallå eller.. Allt vi någonsin drömt oss, skit i julen.. Det är inte synd om oss! Haha.
 
Vilka lyxproblem egentligen, och som Ernst sa.. "Gör inte julen till ett problem du måste lösa" (eller något sådant) Njut istället"
 
Kommentarer
Linda

Jag blev med tokstressad av allt prat om stressfri jul på Nyhetsmorgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback